• 1403/02/08 - 14:39
  • - تعداد بازدید: 146
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZXYb
همزمان با هفته سلامت؛

بوستان دادا و کاکا در بندرعباس کلنگ زنی شد

همزمان با هفته سلامت و در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و جوانی با حضور شهردار بندرعباس، اعضای شورای اسلامی شهربندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان و جمعی ازمسئولین ،عملیات اجرایی بوستان دادا و کاکا در بلوار بوموسی روبروی ورزشگاه خلیج‌فارس آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، شهردار بندرعباس در این آیین با تبریک هفته سلامت گفت :در راستای افزایش فضاهای سبز و زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی شهر و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته که در هر هفته یک پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی  می شود، عملیات اجرایی این پروژه نیز امروز آغاز شد. 
 مهدی نوبانی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در خصوص فرزند آوری و افزایش جمعیت این بوستان به‌نام دادا و کاکا که دو عروسک نماد جمعیت و جوانی در استان هستند نام‌گذاری شده‌است که امیدواریم مایه خیر و برکت برای مردم شهر باشد. 
 وی با ا اشاره به این‌که طراحی این بوستان بسیار زیبا و متفاوت از پارک های دیگر است گفت :فضای اختصاصی برای کودکان در این بوستان نسبت‌به سایر بوستان‌ها بسیار بیشتر است. 
 شهردار بندرعباس تأکید کرد: قدرت جهان و کشورها بر سه اصل جمعیت، فضای جغرافیایی و پول و ثروت که توسط جمعیت حاصل می‌شود استوار است. 
 نوبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این بوستان در مساحتی به طول 13 هزار و 505 متر مربع احداث می‌شود گفت: فضای سبز این بوستان یک‌هزار و 321 مترمربع ،فضای بازی بچه‌ها یک هزار 490مترمربع و یک‌هزار و 295 مترمربع آسفالت دارد. همچنین دارای 60 متر مربع سرویس بهداشتی ،دو حوض خیس، یک فواره خشک،یک فواره مارپیچ می‌باشد. 
 وی ادامه داد :12 المان چوبی ،پنج رواق چوبی ،یک‌هزار و 496 مترمربع پارکینگ، یک‌هزار و 931 مترمربع اینترلاک و شش هزار و 941 مترمربع واش بتن است. 
 عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از اقدامات جهادی شهردار بندرعباس درزمینه عمرانی ، زیرساختی و توسعه فضاهای سبز شهری گفت: بوستان دانشجو چهار ماه پس‌از کلنگ‌زنی به بهره‌برداری رسید که جای تقدیر و تشکر از شهردار پرتلاش بندرعباس دارد و امیدواریم این پروژه نیز در کمترین زمان ممکن تحویل مردم شریف بندرعباس شود . 
عباسی بیان کرد: این بوستان تحت عنوان دادا و کاکا نام‌گذاری شده‌است که هدف از آن تشویق مردم به فرزند آوری و افزایش جمعیت است . 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به این‌که جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم برای هر کشوری است گفت :این بوستان با هدف اجرای سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت و جوانی و آینده نگری برای این مهم احداث می‌شود . 
دکتر غلامعلی جاودان ابراز کرد: انتظار از سازمان‌های دیگر نیز انتظار است که باتوجه به اهمیت و جایگاه افزایش جمعیت دراین‌رابطه اقدام نمایند. 
 وی افزود: داشتن خواهر و برادراز نظر روحی و روان‌شناسی بر کودکان بسیار تأثیرگذار و  ازنظر ملی نیز دارای اهمیت است ،زیرا کشوری که نیروی جوان و فعال نداشته باشد محکوم به فناست. 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه داشتن فرزند سبب افزایش هزینه افزایش هزینه خواهد شد تفکر اشتباهی است گفت : خداوند هر زمانی‌که بخواهد بی‌حد و حصر از دریای بی‌کران رحمتش به بندگانش خواهد بخشید. 
 دکتر جاودان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان نسبت‌به گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه پزشکی ،سواد پزشکی و امکانات در حد کشورهای اروپایی هستیم و دارای توانمندی‌های فراوان در این حوزه ها می باشیم.  
 وی از ارائه 150 میلیون خدمت متفاوت پزشکی و درمانی به مردم استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد . 
سرهنگ دولتیاری ،جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان نیز در این آیین گفت: پارک‌ها و بوستان‌های مخصوص بانوان در چندین نقطه از سطح شهر احداث شده‌ که در رفاه و امنیت بانوان بسیار تأثیرگذار است. 
 وی با اشاره به اقدامات زیرساختی و فرهنگی شهرداری بندرعباس در نقاط مختلف شهر افزود: شهرداری با اقدامات زیرساختی که انجام داده چهره شهر را زیبا و متحول کرده‌است. 
 سرهنگ دولتیاری تأکید کرد :هر آنچه از فضای سبز و موارد مشابه در سطح شهر افزایش و ارتقا یابد باعث افزایش نشاط اجتماعی و روحی خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18238
کلمات کلیدی

تصاویر