• 1397/06/12 - 12:11
  • - تعداد بازدید: 2081
  • - تعداد بازدیدکننده: 116
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZEK7
رد پای شهرداری در پروژه‌های توسعه‌محور بندرعباس؛

بازدید خبرنگاران از روند اجرایی بزرگترین آزادراه هرمزگان

جمعی از اهالی رسانه با همراهی معاون امور عمرانی استانداری، قائم‌مقام و معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری بندرعباس از روند اجرایی آزادراه ساحلی شرق بندرعباس بازدید کردند.

شهرداری بندرعباس,بلوار ساحلی,تیاب,مدرس,عبدالرضا بهادر,شرق,بندرعباس,امور عمرانی,استانداری هرمزگان,

جمعی از اهالی رسانه با همراهی معاون امور عمرانی استانداری، قائم‌مقام و معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری بندرعباس از روند اجرایی آزادراه ساحلی شرق بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مدرس در جریان بازدید از روند اجرایی فاز نخست آزادراه 110 متری ساحلی شهر بندرعباس که از آن با نام«آزادراه بندرعباس – تیاب» نیز یاد می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، یکی از عوامل توسعه و خروج شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان، از بن‌بست موجود، احداث عوامل دسترسی و توسعه ساحل است.


وی افزود: با توجه به وضعیت موجود شهر بندرعباس، تنها جایی که شهر را از بن‌بست خارج می‌کرد، کریدور نوار ساحلی شرق این شهر است که اقدامات لازم برای دستیابی به این هدف بزرگ آغاز شده و به سرعت در حال پیشرفت است.


معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه بخش نخست این پروژه عظیم به شهرداری بندرعباس واگذار شده که از سرعت قابل ملاحظه‌‎ای برخوردار است، ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته، شهرداری بندرعباس 18 کیلومتر از مسیر آزادراه اصلی و همچنین مسیر آنتی شمال - جنوب، به طول 10 کیلومتر را اجرا خواهد کرد.


مدرس با بیان اینکه این آزادراه از محل بلوار خلیج‌فارس آغاز شده و تا رودخانه شور دوم توسط شهرداری اجرا خواهد شد، اضافه کرد: شهرداری با برنامه‌ریزی لازم برای اجرا، مسیر ابتدای آزادراه تا رودخانه شور اول و احداث مسیر آنتنی شمال – جنوب را، مجموعا به طول 20 کیلومتر احداث می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه، بیان کرد: توسعه پتانسیل‌های حوزه گردشگری، ایجاد منظر ساحلی قابل توجه، تسهیل عبور و مرور از مهمترین اهداف احداث این آزادراه است.


معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در واقع این آزادراه جداکننده مرز بین منطقه حفاظت شده و تالاب بین‌المللی تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در ضلع جنوب، هیچگونه ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد.


عبدالرضا بهادر، معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری بندرعباس نیز در این بازدید اظهار کرد: احداث آزادراه ساحلی، با توجه به حجم کارهایی که دارد، خاکبرداری، خاکریزی و غیره، یک پروژه منحصر به فرد در استان است.


وی با اشاره به بهره‌گیری از توان پیمانکاران هرمزگانی در اجرای این پروژه، افزود: عملیات اجرایی از حدود شش ماه قبل آغاز شده و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.


معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: عرض 18 کیلومتر از  آزادراه در مسیر شرق به غرب و بلعکس که بر عهده مجموعه شهرداری بندرعباس گذاشته شده، 110 متر بوده و عرض آنتنی مسیر شمال – جنوب نیز 45 متر است.


بهادر با تاکید بر اینکه کلیه مطالعات زیست‌محیطی پروژه انجام شده است، بیان کرد: این آزادراه شامل دو مسیر رفت و برگشت تندرو، رفوژ میانی، دو مسیر رفت و برگشت کندرو، دو مسیر پیاده روی رفت و برگشت و همچنین دو مسیر دوچرخه سواری رفت و برگشت است.


وی با بیان اینکه قراردادهای منعقد شده برای اجرای فاز نخست قسمتی که به شهرداری محول شده، شامل 10 کیلومتر از مسیر شرق به غرب و 10 کیلومتر مسیر شمال به جنوب، بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ريال معادل 150 میلیارد تومان است، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز قابل توجه، بخش قابل توجهی از این پروژه است.

  • گروه خبری : اخبار ویژه,سیاسی,اجتماعی,فرهنگی,ورزشی
  • کد خبر : 5567
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید